Final Fantasy VIII Remastered – Recenzie

Gen: Acțiune, RPG

Lansare: 3 septembrie 2019

Studio: Square Enix

Platforme: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, PC

Clasificare: A.P.15

Republic of Galbadia, sub influența vrăjitoarei Edea, își mobilizează armatele împotriva altor nații globale.

Squall și alți membri ai SeeD – o forță de mercenari de elită, se alătură Rinoa, un luptător al rezistenței, pentru a lupta împotriva regimului tiranic Galbadia și pentru a preveni ca Edea să-și atingă țelul principal.

Final Fantasy VIII se lansa undeva în februarie 1999 cu un cinematic spectaculos de care încă îmi aduc aminte când l-am văzut prima oară. Venea călare pe valul succesului predecesorului său, Final Fantasy VII, probabil unul din cele mai bune J-RPG-uri în existenţă şi unul din cele mai recunoscute jocuri din serie. Însă cu aşa o “moştenire”, recepţia la lansarea FFVIII a fost una mixtă, mulţi fani ai seriei considerând jocul unul din cele mai slabe. Răspunsul general în ziua de astăzi, în prezent, este că, în ciuda “eșecului” de la vremea aia, Final Fantasy VIII are surprinzător de mulţi fani care au ajuns cumva să aprecieze seria peste părerile iniţiale, iar acest Remaster a stârnit şi mai multă nostalgie şi aş putea spune că a schimbat, măcar puţin pe ici pe colo, părerea publicului care încă trăia cu impresia că FFVIII nu este un joc atât de bun.

Poveste, Control și Gameplay

Comprimăm totul într-o singură categorie pentru că în mare parte Final Fantasy VIII Remastered este acelaşi joc ca cel din 1999. Povestea urmăreşte evoluţia lui Squall, un tânăr mercenar în devenire SeeD care împreună cu mai mulţi colegi de clasă, din evidenta şcoală a mercenarilor, ajung să se afle în mijlocul unui conflict care îi depăşeşte pe toate fronturile. În ziua de astăzi acela este standardul plot-ului de animaţie japoneză sau manga, dar la vremea aia nu găseam des ceva atât de japonez şi premium, în special în vest. Cum ziceam, nimic nu s-a schimbat, Squall este un încrezut şi un îngâmfat, personaje precum Zell şi Selphie sunt exact ce te-ai aştepta dintr-un anime, iar Edea tot pare un villain Disney, dacă ar fi fost creat în Japonia.

Acestea fiind spuse, la fel ca şi povestea, controlul se menţine identic cu cel vechi. Este un clasic turn based J-RPG, cu atacuri, magie, summon-uri (invocări) care în acest joc se numesc GF, adică Guardian Force. Nimic nou sub soare pe partea asta însă ce este adăugat nou, la fel cum a fost adăugat în varianta portata a Final Fantasy VII pe Switch, sunt trei elemente de control care vor face jocul infinit mai uşor. Apăsând pe analogul din stânga, analogul din dreapta sau ambele în acelaşi timp vei putea accelera jocul la 3x viteza normală, ceva ce te avantajează de exemplu în momentele de invocare a GF-ului care nu pot fi oprite şi consumă foarte mult timp. Te vei putea reîncărca în timpul luptei, devenind aşa nemuritor, iar al 3-lea lucru nou este că poţi sări peste orice bătaie aleatorie, fără nici un fel de “random encounter”, tipic acestui gen de jocuri. Chiar dacă jocul avansează şi tu nu l-ai “grinduit” pentru că ai sărit peste orice fel de bătaie, se ajustează inamicul chiar dacă eşti la jumătatea jocului, cu nivelul pe care îl ai tu la momentul acela.

Mai este de discutat despre gameplay ca ceva ce nu s-a atins deloc, in special de menţionat este sistemul de Junction. Una din funcţiile care au făcut jocul să fie mult prea complex este acest sistem de Junction prin care îţi alegi un GF pe care trebuie să îl micro-manageriezi. Jocul are avantajul unui tutorial foarte dezvoltat în legătură cu GF-urile, Junction-ul, Stats-urile şi alte elemente care ţin de complexul sistem RPG, care ar fi putut fi îmbunătăţit și simplificat, nu doar curăţat vizual.

De ce este “Remastered”

Grafic vorbind există nişte îmbunătăţiri considerabile care fac jocul să fie mult mai plăcut vizual decât originalul. Personajele sunt remodelate şi arată curat și up-to-date. Background-urile au fost şi ele mărite la Full HD. Multe elemente ar mai fi putut fi lucrate, spre exemplu personajele să îşi mişte măcar gurile când “vorbesc” sau fundalurile refăcute de la zero nu doar up-scaled. Însă nu este rău, rămâne undeva la mijloc între ceva old school, care este suficient de re-lucrat să fie plăcut vizual şi reluat cu plăcere în prezent. Meniul este şi el refăcut, curat şi se vede clar în 1080p, menţionez acest lucru deoarece în menu se va petrece ceva timp cu acel management de care vorbeam mai devreme.

Nu s-a adăugat dialog vorbite, ci este mai departe sub formă de text, iar muzica nici ea nu a fost remasterizată. Rămâne o coloană sonoră memorabilă, însă se putea lucra mai mult şi pe partea de audio. Proiectul e destul de ambiţios în ciuda faptului că doar câteva elemente cheie au fost modificate păstrând esenţa originalului. Cinematic-urile au rămas şi ele la fel ca în original, însă este de lăudat cât de bine se combină cu jocul în sine când vorbim de acele cutscene-uri in-game.

Verdictul Final

E greu să nu recomand acest joc, în special pe Switch unde arătă foarte bine. Am jucat şi pe un televizor de 140′ dar şi în mod handheld şi dacă există ceva să deranjeze pe un TV mare, pe varianta portabilă nu se observă nimic. Este o plăcere să joci Final Fantasy “on the go” şi nu zic asta pentru că sunt fan al seriei şi a J-RPG-urilor în general ci și prin prisma unui jucător căruia îi place să se joace orice, în special în deplasare. Recunosc că se putea lucra mai mult la el, dar asta însemna mai mult timp, mai mulţi bani, mai multă muncă. Dar doar pentru că poţi trece prin joc cu uşurinţă pentru a te bucura de poveste este mai mult ca suficient motiv de recomandare. Cele între 40 şi 50 de ore de gameplay ale originalului probabil se vor tăia pe jumătate şi te vei putea bucura de o experienţă Final Fantasy cumva mai diferită decât celelalte, pe o consolă bună atât pentru gaming-ul la TV cât și cel mobil. Squall rămâne cel mai chipeş băiat de la dans cum și Final Fantasy VIII este un Remaster decent, nostalgic şi de jucat pentru unii sau de rejucat pentru veterani seriei.

#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item1 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-31-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item2 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-32-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item3 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-33-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item4 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-34-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item5 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-35-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item6 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-36-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item7 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-37-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item8 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-38-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item9 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-39-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d973774785f5 .td-doubleSlider-2 .td-item10 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/FF8R-40-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}

Final Fantasy VIII Remastered îl găsiți din 3 septembrie în format retail pentru PlayStation 4, Nintendo Switch, PC și Xbox One pe Gameshop și digital în PlayStation Store, Steam, Nintendo eShop și Xbox/Microsoft Store.