Press "Enter" to skip to content

NVIDIA și Boosteroid susțin Microsoft în lupta pentru achiziția Activision Blizzard

În ianuarie 2022 lumea s-a oprit pentru câteva momente – toți gamerii au rămas mască în fața anunțului că Microsoft va cumpăra Activision Blizzard pentru suma de 68.7 miliarde de dolari. Așa ceva nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria gamingului și impactul asupra acestui domeniu este ireversibil. Și după luni de lupte legale pentru a face tranzacția posibilă, o autoritate din Marea Britanie s-a opus achiziției.

Este vorba despre CMA (Competition and Market Authority), iar motivul invocat este destul de legitim. Aceștia nu își doresc o formă de monopol pe piața de cloud gaming și consideră că Microsoft ar putea căpăta această putere în urma achiziției. Doar că presupușii competitori ai gigantului tech au sărit în apărarea tranzacției istorice, susținând că o mutare de acest fel ar fi benefică și pentru ei.

Competiția susține Microsoft în această luptă

Pentru cei care nu știu, Microsoft are un serviciu de cloud gaming numit xCloud. Acesta ar fi, în teorie, competiție pentru serviciul GeForce Now de la NVIDIA și alternative precum Boosteroid. Numai că fix cei doi competitori principali au fost și primii care au sărit în ajutorul acestei achiziții. Ambele companii au discutat public pe acest subiect și au declarat cât se poate de clar că mișcarea nu le afectează poziția în piață… ba mai mult decât atât, le-o solidifică.

Motivele sunt destul de simple: Activision Blizzard și-a oferit cândva jocurile serviciilor de game streaming, iar în prima mea interacțiune cu GeForce Now de la NVIDIA țin minte că m-am jucat Call of Duty Modern Warfare (2019) direct pe cloud și mergea chiar bine. Dar la scurt timp după acel moment, publisher-ul a decis să își retragă jocurile din catalogul NVIDIA. Motivele nu au fost niciodată clare, însă odată ajunse la Microsoft, aceste jocuri ar fi revenit în oferta acestor servicii.

Alt motiv ar putea fi pur și simplu legat de puterea Microsoft. Când ești un nume atât de sonor într-o industrie atât de bogată și ușor de influențat, competitorii cam dansează după cum le cânți. Dar când un nume atât de mare investește masiv într-un domeniu nou, precum jocurile în cloud, din poziția de competitor nu poți decât să te bucuri că nișa ta va începe să devină din ce în ce mai vizibilă.

Mi se pare cu atât mai specific pentru NVIDIA. Producătorul de plăci video deja are un serviciu foarte bun, de departe cel mai bun din piață. Chiar dacă Microsoft are banii și puterea, odată ce oamenii vor deveni mai conștienți de acest domeniu, vor fi tentați să încerce GeForce Now, fiind o propunere mai bună. Plus că cele două servicii sunt destul de diferite, așa că nu sunt chiar competiție directă. Ba dimpotrivă, se creează o diversitate în această piață.

Dar la finalul zilei, un lucru este clar. Dacă acum 48 de ore părea că aici se încheie povestea dintre Microsoft și Activision Blizzard, după declarațiile celor de la NVIDIA și Boosteroid, am putea vedea o întorsătură de situație masivă în această poveste. Ba chiar cred că asta era picătura care umple paharul victoriei pentru părintele Xbox, care este și mai aproape de cea mai importantă achiziție din istoria jocurilor video.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares