Two Point Hospital – Recenzie

Gen: Simulator, Strategie

Lansare: 25 februarie 2020

Studio: Two Point Studios

Platforme: Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4

Construiește, vindecă și progreseasă! Crează spitale și decorează-le cum dorești, vindecă boli, ai grijă de angajați și dezvoltă-ți lanțul de spitale de-a lungul Two Point County.

Two Point Hospital include DLC-urile – “Bigfoot” și “Pebberley Island”.

Prin anii ’90, apărea pentru prima oară Theme Park – un joc cu un concept complet nou care îmbina perfect elementele de strategie cu managementul și chiar micromanagementul și umorul reușind să strângă rapid fani. Succesul a dus la lansarea în ’97 a Theme Hospital unde gameplay-ul s-a păstrat mai departe numai că acum tema era una medicală.

De ce v-am zis asta? Pentru că Theme Hospital stă la baza conceptului jocului celor de la SEGA și anume Two Point Hospital, lansat pentru prima oară pe PC în august 2018. TPH este format din aceeași rețetă precum TH și mai mult de atât aduce elemente pe care le recunoaștem din seria Sims și un design al personajelor și stil umoristic pe care îl putem compara cu animația Wallace & Gromit.

La vremea s-a, TPH a fost bine primit pe PC (Steam), iar decizia SEGA de a-l lansa și pe console (Xbox One, PlayStation 4) a fost una normală, adaptarea nefiind diferită de original decât prin includerea unui control special pentru cele două console. Jocul a fost lansat din 25 februarie și pentru Nintendo Switch și Lite și am avut norocul să-l primim și noi la teste și vă vom spune imediat câteva detalii despre acesta. Înainte de toate, menționăm că testul l-am făcut pe un Nintendo Switch Lite.

Povestea

Jocul începe cu tine, 200.000$ și misiunea de a construi, administra și manageria un Spital din Two Point County, iar dacă aceasta este îndeplinită cu succes urmează o etapă de extindere a unui lanț de spitale pe întreg teritoriul. Dacă la prima vedere totul pare destul de simplu, detaliile duc jocul la un nivel extrem de amănunțit din toate punctele de vedere, dar noroc cu umorul și personajele caraghioase care-ți vor alunga orice urmă de plictiseală făcând diferența față de alte jocuri de genuri apropiate.

După un intro cu un dom’ doctor Albert Crank care ne prezintă împrejurările ești pus ca administrator la primul spital din Two Point County, Hogsport. Ai pe mână 200.000$ donați de Two Point Fondation și misiunea de a transfora spitalul într-unul adevărat și recunoscut în zonă. Hogsport va ține locul și de tutorial pe parcursul înaintării în proiect și afli în primul rând controlul și butoanele, iar apoi, pas cu pas vei trece prin mai multe etape de învățare până când vei reuși (sau nu) să ajungi la capăt.

În dreapta ecranului, sus, vor apărea misiunile tale și pașii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a trece mai departe. Îndeplinirea unei misiuni, va debloca o alta, iar la fiecare pas făcut vei avea acces la și mai multe chestii de manageriat.

TPH, la prima vedere este amuzant cu umor de situație și personaje simpatice, dar când vine vorba de strategie și management mergem până în pânzele albe, chiar și până la micromanagement. Așadar zâmbim, dar trebuie și să ne punem capul la contribuție.

Trecând de primii pași prin care trebuie să ridicăm pereții în spital, pentru birourile doctorilor, locul de recreere a angajaților, toalete, farmacie, diferite zone de tratament ș.a.m.d., ne vom ocupa și de personal. Vom angaja doctori, oameni de serviciu, recepționeri, oameni pentru întreținere, oameni care se ocupă de pacienți și alții.

Nu ne oprim aici căci fiecare angajat în parte are nevoi. Are un salariu, o stare emoțională, este bun în anumite aspecte. Un doctor bun, priceput în anumite boli, are un preț mai scump și e pretențios, iar dacă exagerezi cu mai mult personal decît este nevoie la acel moment ți se va aminti constant.

Odată ce ai pus bazele principale în spital încep să vină și pacienții. Se opresc la recepție pentru programări și sunt repartizați la doctori care-i trimit fie la farmacie fie la sălile de tratament specifice problemelor lor medicale. Pacienții au și ei stările lor, în funcție de cât de repede și cum sunt tratați. Sunt bucuroși, supărați… au și ei nevoile lor. Dacă se plictisesc în sala de așteptare (care are nevoie de bănci), trebuie să le oferi chestii care să-i țină ocupați (tablouri, standuri cu reviste etc). Se face și mizerie, deci trebuiesc să existe coșuri de gunoi și oameni de serviciu. Dacă lucrurile scapă de sub control pot apărea incendii, deci trebuiesc puse extinctoare, iar plantele poziționate strategic pot contribui la starea de bine atât a pacienților cât și a doctorilor.

Succesul avut va duce premii la Two Point Country Healthcare Award Ceremony, dar pentru a putea ajunge acolo trebuie atenție mare și la partea financiară cu cheltuieli, investiții și cel mai important, profit. Un nou spital deschis nu înseamnă că te vei concentra exclusiv numai pe acesta care se vrea a fi și mai mare și mai populat și aduce noi provocări, boli, pacienți și situații neașteptate. Trebuie să te asiguri că toate spitalele tale funcționează la parametri normali și dacă nu te sperie nivelul de detaliu și câte trebuie să faci cât mai repede și mai bine posibil, vă reamintesc și de cele două DLC-uri incluse, “Bigfoot” și “Pebberley Island” care te duc în zone noi cu pacienți noi și multe alte elemente care, efectiv, nu-ți dă voie de respiro sau să te plictisești nicio clipă.

La un nivel atât de mare detaliu, în ceea ce privește A.I.-ul, aglomerația și câte lucruri funcționează în același timp, plus grafica, deși simpluță, e realizată într-un mod haios, mă așteptam să pună problemele de funcționare pe Switch Lite, dar spre mirarea mea nu a fost cazul. Numărul de personaje afișat în același timp pe ecran nu a pus probleme de framedrops și mai mult de atât ai posibilitatea de a roti camera și de a face zoom, iar totul se comportă fluent și fără întreruperi.

Setările jocului sunt oarecum standard, putând să mai multe la capitolul audio, apoi la Controls îți poți aranja o parte din butoane cum vrei tu. Poți alege dintre mai multe limbi, iar la Game poți face câteva bife sau debifa ce te interesează pe acolo. Din punct de vedere al controlului mi se par bine repartizate butoanele și sunt toate utilizabile în joc, dar sincer utilizarea touchscreen-ului ar fi ușurat cu mult controlul chiar și pe dimensiunile reduse ale display-ului Switch Lite.

Și pentru că am deschis discuția de afișarea pe ecran, după câteva ore de joc simțeam că mă urc pe pereți de durere de ochi și cap căci sunt atât de multe texte minuscule, multe necesită o atenție continuă la tot ce se întâmplă acolo, totul devenind foarte obositor într-un timp foarte scurt.

Muzica nu cred că mai e nevoie să fie menționată, la cât de încet e și ce gălăgie și amalgam de sunete sunt pe durata gameplay-ului, de multe ori nu-i acorzi atenție. Sunetele sunt acolo, încearcă se acopere cam tot ce se întâmplă mai important și probabil, fără căști conectate, nu le vei lua în seamă nici tu, decât atunci când primești înștiințări legate de misiuni noi, când ai terminat ceva cu succes, sau când se întâmplă ceva rău, mai tresari puțin.

Am spus deja că personajele sunt drăguț realizate, animațiile sunt tot ceea ce era nevoie să fie, iar grafica în sine e atrăgătoare și organizarea tuturor ferestrelor care se deschid pe parcursul jocului este bine gândită, deși sunt dese situațiile în care efectiv ecranul e plin de ele, dar le poți închide ușor pe cele cu care nu mai ai treabă.

După cum ziceam, dacă ești fan al stilului clasic Theme Park/Hospital combinat cu elementele din Sims și o pată simpatică de amuzament, Two Point Hospital este pentru tine, dar să te aștepți să pătrunzi adânc în detaliile strategice, ale managementului, macromanagementului și micromanagementului căci jocul e doldora de așa ceva.

Pe Switch Lite jocul a funcționat fără probleme, dar e diferență uriașă între a-l juca pe ecranul unui monitor sau TV și display-ul mic al consolei Nintendo. Nivelul de elemente afișate pe ecran este imens cu toate că poate fi manajat, dar din nefericire oboseala își va spune repede cuvântul fiind recomandate sesiuni scurte de joc cu spații între ele.

Two Point Hospital îl găsiți din 25 februarie format retail pentru Xbox One și PlayStation 4 și Nintendo Switch pe Gameshop și digital în PlayStation Store, Microsoft Xbox Store și Nintendo eShop.