Just Dance 2020 – Recenzie

“La urma urmei, în lumea în care trăim, cu viața grea de zi cu zi, e bine să avem ceva distractiv prin care să ne descărcăm greutățile și dacă nu prin muzică și dans, atunci prin ce?”

Gen: Muzică, Dans

Lansare: 5 noiembrie 2019

Studio: Ubisoft

Platforme: Playstation 4, Xbox One, Switch, WII

Sărbătoreşte un deceniu de Just Dance graţie conţinutului nou. De la cele mai tari hit-uri până la piesele preferate ale familiei, dansează pe 40+ piese noi şi accesează peste 500 de alte melodii prin intermediul Just Dance Unlimited.

Adună-ţi prietenii şi familia şi dansează ca şi cum nimeni nu s-ar uita la tine în Just Dance 2020! Franciza #1 de jocuri de dans a tuturor timpurilor a revenit din această toamnă. Cea mai nouă versiune Just Dance sărbătoreşte 10 ani cu peste 40 de piese.

În noiembrie 2009 Ubisoft venea cu un titlu care în această lună a împlinit 10 ani de existență și a adunat milioane de fani din toată lumea. Este vorba de franciza Just Dance care are la bază muzica și dansul și are un gameplay care se bazează pe accesorii pentru mișcare sau cameră. Just Dance, de la lansare și până acum a fost și este disponibil pe PC, mobilele cu Android și iOS și consolele Wii, Wii U, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch, Microsoft Windows și cea mai nou lansată, Google Stadia.

Pe lângă concursuri, evenimente și competiții internaționale, Just Dance ține loc și de un fel de antrenor personal și este un element activ în sănătatea corpului și mentală, atâta timp cât jucătorii îi acordă atenția necesată. Just Dance nu este singurul joc de acest gen, dar se diferențiază de altele prin suportul multiplatformă, prin faptul că este dedicat tuturor categoriilor de vârstă și are un playlist destul de mare incluzând de la melodii clasice și până la cele mai noi, ale celor mai consacrați cântăreți și formații.

Just Dance este atât de popular și îndrăgit încât la începutul acestui an s-a anunțat și o adaptare cinematografică care va fi produsă de Jason Altman și Margaret Boykin, de la Ubisoft Film and Television alături de Jodi Hildebrand și Will Gluck, de la Olive Bridge Entertainment.

Cel mai nou titlu al francizei este Just Dance 2020 care este și un titlu aniversar oferind posibilitatea de a accesa toate melodiile francizei prin Just Dance Unlimited, dar care nu este disponibil decât cu anumite condiții/abonament.

Simplitatea în utilizare și designul colorat și oarecum aerist (cu foarte mult alb) s-a păstrat și în tilul de față și observăm asta încă din meniul din care ai de ales dintre trei mari categorii: Kids, Just Dance și All Stars. Dacă la Kids întâlnim melodii populare printre copii, cu un design mai caraghios care include și animăluțe și mișcări de dans mai simple, la Just Dance are loc toată activitatea celor mai mari, de la adolescenți și până la vârsta în care mai te țin șalele să dai din ele. La All Stars ai acces la melodii treptat, melodii populare, la care poți ajunge doar dacă ai dobândit ceva experiență.

Înainte de a-ți începe activitatea în Just Dance, e necesar să-ți faci un profil unde-ți alegi un avatar și un fundal și ai statistici precum Dance Time (timpul acumulat la dansuri), Song Played (pe câte melodii ai dansat), Stars Collected (pentru fiecare melodie dansată câștigi steluțe în funcție de cât de bine dansezi), Longest Perfect Streak (câte mișcări corecte ai nimerit la rând). Pe lângă acestea câștigi și puncte care pot fi folosite pentru a debloca fel de fel de chestii, precum avataruri, fundaluri, album cu stickere, sau mici descrieri de sub avatar, dar și acces la Just Dance Ulimited. Puncte pot fi folosite și la un fel de tonomat Gift Machine care generează premii surprize. Dacă te loghezi și contul tău de Ubisoft experiența se extinde și online.

La Just Dance, în tabul de Home, apar melodiile dansate, anunțuri, challenge-uri, etc, iar la Playlist îți aduni melodiile preferate pe care vrei să le dansezi sau re-dansezi, dacă nu ai atins scorul maxim. Tot ce ține de melodii sunt înșirate la tabul Songs unde fiecare melodie are câte un nivel de dificultate și variază în numărul de jucători care pot dansa pe ele, în același timp. În caz că se alege o melodie pentru, să zicem, doi jucători, un personaj va fi ales de jucător, iar celălalt va fi controlat de AI.

Există și o galerie de clipuri filmate de alți jucători dansând la care poți să contribui cu un “like”, iar la fiecare melodie apar jucătorii cu puntaje mari respeciv “dancer of the week”.

Dansatorii (jucătorii) avansează dansând și cresc în nivel, iar începătorii nu trebuie să-și facă griji pentru că există tutorial explicativ pentru fiecare din aceste elemente.

În arena de dans, după ce-ți alegi melodia și dansatorii (jucătorii), apar personaje costumate în general tematic melodiei, destul de colorate, iar mișcările au fost realizate cu ajutorul capturii de mișcare (motion capture), deci vor fi exacte și fluente. În partea din dreapta jos, a ecranului apar mici pictograme cu poziții pe care dansatorul trebuie să le urmeze atunci când fiecare pictogramă ajunge asupra unui loc specific, iar cei mai experimentați se pot orienta direct de la personajele care dansează. În partea din stânga jos, apar versiurile melodiei în stil karaoke și tot în stânga este și o bară care se umple și unde apar steluțele ca premiu. Fiecare mișcare sau combinații de mișcări (streak) executate corect te răsplătesc vizual cu grade precum (Perfect, Excelent, bine bo$$ etc), iar dacă sunt mai mulți jucători în fața TV-ului, fiecare-și va urmări personajul ales, iar la sfârșit va fi afișat cine a câștigat (în funcție de puncte, steluțe, streaks etc).

Melodiile sunt foarte multe la număr, 40 dintre ele fiind melodii populare, iar prin Ulimited ajungând la peste 500 de melodii! Jucătorii care achiziționează Just Dance 2020 au garantat o lună de abonament Ulimited urmând să poată continua dacă mai vor contra cost sau contra punctelelor acumulate (1000).

Pentru a putea juca Just Dance 2020 ai nevoie de o cameră, PlayStation Move, Kinect sau Joycon, dar se subliniază că nu ai nevoie de acestea dacă instalezi aplicația dedicată pentru mobile Android sau iOS, care trebuie sincronizată cu jocul și apoi trebuie să ții smartphone-ul în mână când dansezi.

Vizual, după cum am mai spus, este foarte colorat în combinație cu albul care predomină, iar reprezentarea grafică mi se pare potrivită și corect structurată pentru a putea fi ușor folosită și de cei mici, sau seniorii (cu șalele-ntregi). Din punct de vedere al numărului melodiilor, posibilității de deblocare al altora noi și melodiile incluse, cred că s-a acordat atenție destulă și ar trebui să ridice și mai mult franciza. Dansatorii costumați tematic, într-un mod abstracto-ocolorat și faptul că mișcările au fost realizate prin motion capture, sunt și ele motive foarte întemeiate pentru care merită să acorzi atenție ediției 2020.

Acum să discutăm despre momentul cel mai important și anume testele! Ținând cont că sunt o persoană corpolentă, fără activitate sportivă, dar cu ureche muzicală și în pas cu trendurile de la radio și tv în materie de melodii și cântăreți/formații, a trebuit să apelez la ajutoare. Așadar, am instalat aplicația pe mobil (nu am cameră/PS Move la PS4 Pro – sistemul de test) și am adus cea mai potrivită persoană pentru acest joc: Sofia (fata mea)! Fâcând dans de ceva vreme, cu premii câștigate, medalii și cupe la activ de pe la concursuri de dans și ea în trend cu tot ce se întâmplă acum în materie de muzică, artiști și formații, i-am pus telefonul în mână și am lăsat-o pe ea să facă testele. Evident, nu am scăpat de câteva melodii la care am fost târât să particip, dar am dansat destul de bine (nu mă laud 😛 ), cot la cot cu Sofia, și pot să spun că mi-am dat seama imediat cât de mult contează pentru cineva căruia îi place să danseze și să cânte și care acordă mai multă atenție corpului și sănătății.

Sofia (Dino Mov) – Eu (Knight)

2 kg pierdute mai târziu (j.k.), pot să vă spun că Just Dance 2020 merită să facă parte din viața oricui cochetează câtuși de puțin cu muzica și dansul sau chiar și pentru cei care vor să înlocuiască “sala” cu un antrenor personal mai deosebit: Just Dance.

Mulțumirile merg către Sofia, care ea a făcut practic toată treaba cu testarea și pe care am întrebat-o cum i s-a părut experiența și dacă va continua să joace și să aștepte titlurile noi ale francizei, anual. Mi-a răspuns că a fost încântată că JD2020 a avut incluse și piese ale Arianei Grande (îi plac câteva melodii ale ei) și că a putut dansa și cânta pe ele. Este, de asemenea, încântată pentru numărul mare de piese incluse și ușurința cu care a putut naviga prin meniu și dansa pe arenele de dans ale melodiilor, iar pentru a completa, eu adaug că JD2020, dar și franciza în sine, sunt mai mult decât jocuri, sunt un mod plăcut de entertainment și sport pentru un interval mare de vârstă, de la cei mici și până la cei mai în vârstă. La urma urmei, în lumea în care trăim, cu viața grea de zi cu zi, e bine să avem ceva distractiv prin care să ne descărcăm greutățile și dacă nu prin muzică și dans, atunci cum altfel?

Just Dance 2020 îl găsiți din 5 noiembrie în format retail pentru PlayStation 4, Switch, WII, Xbox One pe Gameshop și digital în PlayStation Store, eShop și Xbox/Microsoft Store.