WWE 2K20 – Recenzie

“În primul rând avem un titlu ambiţios care cade pe propria sa greutate datorită schimbării.”

Gen: Sport

Lansare: 22 octombrie 2019

Studio: Visual Concepts, 2K Sports

Platforme: Playstation 4, Xbox One, PC

Clasificare: A.P.15

2K Sports, Visual Concepts și Take 2 Interactive revin cu WWE 2K20 – jocul de wrestling profesionist în care vom întâlni superstaruri precum Bayley, Braun Strowman, Charlotte Flair, Kofi Kingston, Seth Rollins, Adam Cole, Io Shirai, Matt Riddle și Toni Storm, dar și WWE Legends precum Dwayne “The Rock” Johnson, André the Giant și “Rowdy” Roddy Piper, în mai multe moduri de joc, dar și unele noi precum Women’s Evolution sau MyCAREER diversificat.

Cum deja ne-au obişnuit, majoritatea jocurilor de tip sport precum FIFA sau NBA, un an nou, un joc nou. Aparent şi lumea WWE se încadrează în categoria asta şi avem un an nou, un număr nou. WWE 2K20 este ultimul joc Wrestling care adună toate vedetele wrestling-ului actual precum şi cele din trecut şi îţi dă posibilitatea de al e pune în diferite situaţii și scenarii atât în ring cât şi afară.

Din păcate anul acesta jocul s-a lansat mai mult decât controversat. Studioul care s-a ocupat până acum de WWE, sub aripa 2K, erau japonezii de la YUKES care au decis să meargă pe cont propriu cu un joc original al lor despre Wrestling în timp ce Visual Concept, studioul intern 2K, a preluat jocul cu deadline-ul fix. Problema apare când produsul a fost lansat într-o stare problematică; probleme pe care le-am întâmpinat şi noi, cât şi când am putut juca.

În primul rând avem un titlu ambiţios care cade pe propria sa greutate datorită schimbării. Evident, un studio nou să preia ceva ce altcineva făcea de mulţi ani, nu este ideal. Se vede în prezentare, se vede în lansare, se vede în produsul final. Zic că este un joc ambiţios pentru că din momentul în care deschizi meniul principal ai totul la îndemână, la vedere. Totul este clar. Ai Single Player, ai Online, ai creaţie, ai absolut tot la vedere, curat frumos în stânga, alb pe albastru. Este primul ecran care te amăgeşte că vei primi totul din prima, dar adevărul este că nu e aşa. Vei ajunge să alegi un mod de joc şi vei descoperi că unii dintre luptători, precum Stone Cold Steve Austin sau The Rock sunt de “achizitionat” cu puncte in-game care se obţin jucând sau cu bani, dar nu este indicat, aşa că aici intervine aspectul de grind. Jocul este un grind fest mai ceva ca Destiny, dar nu ar fi o problemă dacă acest grind, mecanic vorbind, ar funcţiona.

Din prima, pentru cei nou veniţi în lumea WWE 2K20, nu există tutorial. Eşti în ring și… hope for the best. Nu există hint-uri pe ecran, nu există nimic decât intuiția de a te juca orbeşte şi a prinde butoanele on the go. Dacă eşti ambiţios o să descoperi că undeva în opţiuni ai Controls care îţi indică ce face fiecare buton şi diversele combinaţii în diferite situaţii. Nici măcar asta nu ar fi o problemă în sine pentru că am mai întâmpinat jocuri a căror orientare sunt jucătorii deja existenţi şi nu se bazează pe numere noi sau proaspeţi fani. Problema este că din punct de vedere al gameplay-ului jocul este incomplet. Avem lovituri care nu cuplează; avem momente în care direcţia sau orientarea seamănă mai mult cu World of Tanks şi avem momente în care chiar dacă reuşeşti să treci peste toate astea şi să le ocoleşti cumva, eşti trântit din nou la pământ de joc prin nişte Quick Time Event-uri sau Quick Time Escapes în care timing-ul este complet off. Poți evada cu butonul Triunghi (jocul l-am testat pe PS4 Pro) însă apăsat prea devreme nu răspunde sau apăsat la o fracţiune de secundă după ce a apărut pe ecran, este prea târziu. Ca să nu zic de finisher-uri şi alte momente în care este important să ştii când să apeşi nu să “wing it”.

Deşi eu nu am întâmpinat toate glitch-urile despre care s-a scris pe internet, cu căzut prin ring, corzi care se mişca aiurea, păr care nu stă pe cap sau alte minunăţii care nu au nici un sens, pot spune că am observat lucruri care fac experienţa de joc foarte frustrantă. Acel dropkick care este spectaculos să îl tot dai şi să nu cupleze, este o experienţă care te face să vezi roşu în faţa ochilor. Am avut problema şi cu scara, care din motive necunoscute, nu voia să fie luată într-un meci de Money In The Bank, al cărui sfârşit este urcatul pe scară şi desfăcutul valizei, care şi acesta la rândul său este un minigame.

Dacă tehnic lasă de dorit, pe partea grafică este un uriaş pas înapoi și cumva… ciudat. Câteodată ai impresia că este foarte bine făcut vizual, highlights, momente ca de film în care o schemă îţi iese şi este repetată şi te uiţi în jur şi parcă eşti acolo, dar revine la normal şi vezi animaţiile care nu sunt grozave pe nişte personaje care arată efectiv rău, comparativ cu alte jocuri din serie. De la păr până la față, designul este de o calitate atât de inferioară că nu are ce căuta pe o consolă actuală. Ce să mai zic, nici măcar cei doi care sunt imaginea jocului, Roman Reigns şi Becky Lynch nu arată bine în joc. Şi repet, sunt imaginea principală a jocului. Singurul care cu adevărat pot să zic că l-au reuşit este Stone Cold Steve Austin, ar fi fost ridicol să îl greşească. Stagiile, cuşca şi spațiul din jurul acesteia sunt în regulă din punct de vedere vizual, însă din nou, la nivelul ăsta, să nu reuşeşti să creezi un ring, ar fi fost, cum am mai zis, ridicol.

Nici story-ul nu salvează jocul. Este lung, este plictisitor, personajele nu sunt interesante iar acel “TO DO LIST” doar trage de timp. Câteva momente interesante nu sunt suficiente să salveze jocu de la apocalipsă. Nici story-ul şi nici lipsa 2K Originals. Interesant este însă Womens Revolution în care joci meciuri cheie ale “Four Horsewomen”.

Singurul lucru pentru care pot să laud acest joc, sincer şi onest, este muzica şi sunetul. Piesele alese sunt bune, avem Hybrid Moments de la una din trupele mele preferate, The Misfits, avem Motley Crue şi avem Muse şi The Black Keyes. Mai avem şi Poppy sau Watt cu Post Malone. Peste muzică, sunetul din joc este unul clar şi corect. Slam-urile se aud puternic, comentariul este bun, însă vibraţia ringului este cea care răsuna de fiecare dată când dai cu cineva de pământ. Nu ai cum să te plângi de sunet pentru că este impecabil. E puternic şi este curat.

Ultimă problemă care face ca toate acestea să fie doar simptome este că jocul câteodată crash-uiește. Am păţit să îmi iasă din joc şi să primesc eroare. Am păţit să mi se blocheze în timp ce se încarcă un meci. De multe ori. De prea multe ori. De atât de multe ori încât să devină de-a dreptul frustrant. Pe lângă asta, mai sunt probleme in game care ar trebuii să nu existe, precum să nu poţi să faci meciuri mixte între femei şi bărbaţi.

Însă, ca un ultim German suplex, în prezent 2K s-a sesizat de aceste probleme şi promite că lucrează la un patch în următoarele săptămâni, însă cred că e prea puţin şi prea târziu să mai se rezolve ceva. O să presupun că şi după patch, chiar dacă jocul o să devină mai jucabil din toate punctele de vedere, tot nu o să fie experienta WWE pe care o merităm, nu o să fie adevăratul creator al Dream Match-ului perfect, deşi în prezent, hai să zic, poţi cumva să reproduci ultimul eşec din WWE televizat, acela în care lupta dintre Seth Rollins şi The Fiend a fost întreruptă de arbitru. Mă rog, la momentul în care scriu acest articol deja s-au luptat din nou, Seth Rollins câştigând după aproximativ 5 minute. Dar ştim că mai important decât ce se întâmplă la televizor este libertatea noastră de a putea crea meciul şi wrestler-ul perfect. Sau cel puţin să îl facem pe The Fiend, noul favorit, un adevărat campioni în WWE, cam ca atunci când Batman a ucis întreaga Justice League, doar că aici, în ring, unul câte unul. Dar si asta, ca tot jocul, undeva-cândva, când vom avea THE FIEND oficial in joc. As vrea sa spun LET’S GET READY TO RUMBLE, dar o sa inchei cu un citat al wrestler-ului contemporan pe care l-am tot mentionat mai sus, Bray Wyatt aka The Fiend, și acela este:

Yowie Wowie!

WWE 2K20 îl găsiți din 22 octombrie în format retail pentru PlayStation 4, PC și Xbox One pe Gameshop și digital în PlayStation Store, Steam și Xbox/Microsoft Store.