Call of Cthulhu – Recenzie

“Ce străluceşte cel mai bine la Call Of Cthulhu sunt cinematic-urile şi voice acting-ul.”

Gen: Acțiune

Lansare: 24 septembrie 2019

Studio:  Focus Home Interactive

Platforme: Playstation 4, Xbox One, PC, Nintendo Switch

Clasificare: A.P.15

Call of Cthulhu, jocul video adaptat oficial după RPG-ul Chaosium’s emblematic pen & paper dezvoltat de Cyanide Studios, este un joc RPG de investigaţie, care vine la pachet cu horror psihologic şi mecanici de stealth pentru PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One şi PC.

Cthulhu Mythos a crescut în popularitate, devenind unul dintre cele mai mari universuri imaginate vreodată şi dand naştere la nenumărate poveşti, romane şi chiar filme, după publicarea originalului Lovercraft’s The Call of Cthulhu.

Call of Cthulhu îi poartă pe jucători în Darkwater Island, o locaţie înfiorătoare, şi îi pune în pielea lui Edward Pierce, un fost veteran de război, actualmente detectiv particular, în Boston-ul anilor ’20. Acesta va ancheta moartea tragică şi misterioasă a lui Sarah Hawkins, un artist renumit care s-a mutat de curand în Darkwater Island, împreună cu soţul şi familia sa.

Call of Cthulhu va benificia de o atmosferă întunecată şi apăsătoare, în semn de omagiu adus operei şi universului Lovercraft. O anchetă banală te va conduce către forţe sinistre şi secrete îngropate adânc în Darkwater Island.

Nintendo continuă cu aventura de a porta aparent cât mai multe jocuri pe Switch şi destul de diverse. Nu se bazează doar pe action sau pe platformere şi caută cât mai multe jocuri. Una din ultimele portari pe Switch este Call Of Cthulhu, un joc de pe la sfârşitul anului 2018 unde pe console şi PC a strâns păreri amestecate. Pe Switch, pe de altă parte, are avantajul portabilităţii.

Misterul

Call Of Cthulhu este bazat pe o poveste de-a lui H.P Lovecraft, iar cu câțiva ani în urmă a mai fost lansat un joc cu acelaşi nume şi subtitlul Dark Corners of the Earth, care în momentul de faţă are un fel de cult following destul de micuţ. În varianta aceasta, acţiunea se petrece undeva în anii ’20 în Boston unde unui detectiv alcoolic pe nume Edward Pierce, personajul principal şi cel cu care jucăm, îi este oferit un caz în care o familie a murit într-un incendiu suspect. Pierce ajunge pe insulă unde aceasta avea casă, undeva pe coastă cu Boston, într-un orăşel numit Darkwater – un loc învăluit în mister.

Mecanică

Tehnic vorbind, gameplay-ul este în mare parte de genul Walking Simulator cu un mister interesant ataşat. Vei întâmpina oameni, vei pune întrebări şi vei afla lucruri. Sistemul de puncte îţi permite să le adaugi de exemplu la “Psihologie” care îţi va deschide mai multe întrebări sau la altă categorie unde poţi mări şansele de a găsi alte indicii care te vor ajuta să dezvălui misterul. Ciudat rămâne faptul că undeva spre sfârşitul a celor 14 capitole jocul devine cam acţiune, devenind o cursă în care fugi de ceva cât şi prin faptul că deodată vei avea și arme – ceva neprevăzut –  însă nu este nimic exagerat. Elementele stealth funcţionează ca în jocul original și merită lăudată portarea impecabilă, la acest capitol.

Grafică

Lucrurile nu stau în întregime ok însă când vine vorba de grafică pentru că portările pe Switch suferă de un downgrade. De aprope texturile nu sunt excepţionale şi câteodată nu ştiu exact din ce cauză aveam frame drops care ori apar din cauza graficii ori pentru că optimizarea nu este făcută cum trebuie. Personal nu m-a deranjat grafic vorbind pentru că după prima oră de joc eşti foarte adânc în mister şi vrei să ştii şi să afli tot ce e de aflat. Dă senzaţia unui film interactiv, iar ce străluceşte cel mai bine la Call Of Cthulhu sunt cinematic-urile şi voice acting-ul. Deşi nu vorbim de un titlu triple A, ambiţia pe partea poveştii, în combinaţie cu prezentarea, este excelentă. Filmuleţele arată bine şi voice acting-ul, chiar dacă câteodată pare cam exagerat în special când vorbeşte Pierce, este de o calitate destul de bună pentru acest tip de joc. Muzica este şi ea prezentă însă nu iese foart în evidență este destul de discretă.

Opinia

Un lucru este cert Switch-ul merită cât mai multe jocuri şi o gamă variată de genuri pentru fiecare, mic sau mare. La fel și cu acest gen de jocuri, de mister, iar indiferent dacă grafic nu arată ca God Of War, povestea şi gameplay-ul din COC au îndeajuns de multe elemente plăcute cât să te țină în fața ecranului mic sau TV, până la sfârșit. Problemele întâmpinate sunt minore, iar faptul că overall, jocul dă de înțeles că ar fi unul horror în genul Five Nights at Freddie’s, poate induce jucătorii în eroare și se vor trezi cu ceva diferit.

Am jucat COC cel mai mult docked pentru că din moment ce am fost atras în acest mister cu greu am reuşit să îl pun jos și nu am vrut să renunț la experiența de pe un TV cu ecran mare, deși îți poți continua povestea foarte bine și în mod handheld… mai ales noaptea… pe întuneric.

Call of Cthulhu îl găsiți din 30 octombrie în format retail pentru PlayStation 4, PC, Switch și Xbox One pe Gameshop și digital în PlayStation Store, Steam, eShop și Xbox/Microsoft Store.