Press "Enter" to skip to content

Microsoft schimbă Windows 10 / 11 și Linkedin din cauza DMA

Microsoft a anunțat recent măsurile luate pentru a se conforma cu Actul Piețelor Digitale (DMA) al Uniunii Europene, după ce Windows și LinkedIn au fost incluse în acest act.

Ce măsuri a luat Microsoft

Versiunile conforme cu legislația DMA ale Windows 10 și 11 sunt oferite gratuit utilizatorilor din Spațiul Economic European (SEE) și sunt distribuite pentru instalare automată, iar planul este ca distribuția actualizării să se finalizeze până la începutul lunii aprilie 2024. Utilizatorii din SEE pot accesa versiunile conforme DMA ale Windows 10 sau 11, activând Get the latest updates as soon as they’re available / Obțineți cele mai recente actualizări de îndată ce sunt disponibile din meniul de setări Windows Update. Mai multe detalii aici.

Microsoft Windows actualizări

Deoarece Windows a fost conceput ca o platformă deschisă pentru aplicații, acesta s-a conformat deja cu multe dintre prevederile cheie ale DMA înainte de adoptarea actului. De exemplu, DMA cere sistemelor de operare desemnate să permită utilizatorilor să instaleze aplicații și magazine de aplicații fără intermedierea furnizorului sistemului de operare. Utilizatorii Windows au putut întotdeauna să instaleze aplicații și magazine de aplicații direct de pe internet sau alte canale de distribuție fără a interacționa cu Microsoft.

Alte modificări pe care le-a făcut Microsoft pentru DMA

1. Reproiectarea browserului Edge și a funcționalității de căutare web Bing: utilizatorii pot dezinstala aceste aplicații din Windows, folosind mecanismele standard de dezinstalare disponibile în sistemul de operare.

2. Permiterea aplicațiilor de căutare web terțe: Microsoft a oferit instrucțiuni și a permis altor aplicații de căutare să fie folosite direct din bara de sarcini Windows. Utilizatorii pot acum căuta pe internet folosind orice motor de căutare doresc și să vadă rezultatele în browserul pe care îl preferă, chiar atunci când folosesc motorul de căutare Bing al Microsoft.

3. Facilitarea dezvoltării de fluxuri de știri terțe: orice dezvoltator de software poate acum să proiecteze și să ofere un serviciu de știri care să fie accesibil direct de pe desktopul utilizatorilor Windows, fără a fi nevoie ca aceștia să deschidă un browser web sau o aplicație dedicată.

4. Modificarea experienței de autentificare: Înainte de DMA, Windows semna / loga automat utilizatorii în alte produse și servicii Microsoft care combină date, inclusiv în Edge, Bing și serviciul Microsoft „Start” (de exemplu, știri, meteo etc), atunci când utilizatorii se autentificau prima dată în Windows. Acum, Windows nu va mai semna automat utilizatorii în aceste servicii.

5. Implementarea de noi practici și controale pentru gestionarea datelor: Microsoft a introdus noi practici pentru a asigura că orice date colectate de pe PC-urile Windows din SEE despre aplicațiile non-Microsoft care rulează pe Windows – de exemplu, date colectate pentru detectarea erorilor care afectează acele aplicații sau Windows – nu sunt folosite în scopuri concurențiale împotriva furnizorilor acelor aplicații.

6. Redesign-ul fluxurilor de consimțământ pentru date: Microsoft a regândit fluxurile de consimțământ pentru date în Windows, pentru a clarifica când acestea sunt combinate cu date din alte produse și servicii ale companiei. Microsoft va obține consimțământul pentru acele combinații de date, inclusiv emițând noi ecrane de consimțământ pentru utilizatorii Windows existenți, acolo unde este necesar. Adică îți va fi mai clar cum și când sunt combinate datele tale obținute de Microsoft și vei avea ocazia să le personalizezi în avantajul tău. Dacă ai răbdare să citești și înțelegi diferențele, atunci când îți dai consimțământul.

Modificări aduse de Microsoft în Linkedin

LinkedIn a introdus noi opțiuni pentru utilizatorii săi din Uniunea Europeană, permițându-le să decidă dacă vor să lege experiența lor de bază pe platformă (navigarea pe profiluri, interacțiunea cu postările altor utilizatori, primirea și trimiterea de mesaje, vizualizarea actualizărilor de pe alte profiluri) de alte servicii LinkedIn, cum ar fi căutarea de joburi, soluții de marketing și cursuri de învățare. Această decizie afectează cât de personalizată este experiența utilizatorilor pe LinkedIn, oferindu-le posibilitatea să mențină sau să întrerupă această conexiune. Chiar dacă aleg să nu conecteze serviciile, utilizatorii vor avea în continuare acces la toate serviciile LinkedIn.

Microsoft LinkedIn schimbări DMA

LinkedIn a dezvoltat și noi API-uri (seturi noi de interfețe de programare a aplicațiilor – Application Programming Interfaces) care permit membrilor și dezvoltatorilor autorizați să acceseze datele de pe platformă mai ușor. Acest lucru include atât datele personale ale utilizatorilor, cât și datele generate prin interacțiunea cu paginile LinkedIn. De asemenea, companiile din Europa care utilizează reclame pe LinkedIn pot lucra împreună cu parteneri specializați pentru a verifica eficacitatea anunțurile lor.

Deși m-aș bucura ca fiecare dintre noi să aibă un beneficiu din noua legislație europeană impusă companiilor, practic sunt noi măsuri din ciclul, ”dacă-i ordin cu plăcere”. Sigur, companiile nu încetează să se mândrească cu cât de democratice și prietenoase sunt cu utilizatorii și concurența, dar în realitate diavolul stă în detalii. În acele zeci poate sute de pagini de Termeni și Condiții / Politica de Confidențialitate pe care nimeni (nici un utilizator obișnuit) nu le-a citit vreodată, dar pe care le bifăm cu toții rapid, ca să ne vedem de treabă.

 

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares