Press "Enter" to skip to content

Ryanair va avea serios de suferit dacă va fi adoptată reglementarea UE privind bagajele

Ryanair (RYA) și Wizz Air vor fi principalele companii din industria aeronautică afectate de noua reglementare europeană privind bagajele ce este posibil să fie adoptată de către Parlamentul European. Ce-i drept, mai toate companiile au diverse condiții și restricții de bagaje de care ne-am lovit cu toții atunci când am achiziționat bilete de avion.

În sesiunea de miercuri a Parlamentului European a fost adoptată o rezoluție prin care solicită Comisiei Europene adoptarea unei legislații privind drepturile pasagerilor prin care să se asigure standarde uniforme pentru dimensiunea și prețul bagajelor de mână. Parlamentarii au subliniat că diferitele politici ale companiilor aeriene au ca rezultat taxe ascunse și îngreunează comparațiile de prețuri pentru pasageri ca să nu mai vorbim de cei care călătoresc cu două companii diferite și trebuie să fie atenți la dimensiunile bagajelor pentru a nu fi suprataxați la aeroport.

De altfel, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că transportatorii aerieni nu pot percepe legal o suprataxă pentru bagajele de mână „cu condiția ca acest bagaj să îndeplinească cerințe rezonabile privind dimensiunile și greutatea și să respecte cerințele de securitate”.

Cum Ryanair are o cotă mare de venituri din servicii auxiliare, inclusiv taxe de bagaje, cel mai probabil vom avea o creștere a prețurilor biletelor de avion dacă va fi adoptată această nouă reglementare. Și așa practic companiile de low-cost nu prea mai sunt atât de ieftine în ultimul timp, dar asta în comparație cu prețurile din anii pre-pandemici căci prețuri de 500 de euro per bilet cum practică companiile de linie sunt deja prohibitive..

Venituri și profit excelent în primăvară pentru Ryanair

Ultimele rezultatele financiare ale Ryanair, aferente trimestrului aprilie-iunie, au fost excelente cu venituri de 3,65 miliarde de euro, în creștere cu 40% și cu un profit de 663 milioane de euro. Rezultatele se datorează creșterii veniturilor per pasager care au crescut cu 27% datorită creșterii cu 4% a veniturilor din serviciile auxiliare și cu 42% a prețurilor biletelor.

Veniturile auxiliare au fost de 1,18 miliarde de euro în acest trimestru reprezentând 23,20 de euro per pasager, o cotă foarte mare de aproximativ o treime din totalul veniturilor. Nu sunt date defalcate privitor la veniturile din taxarea bagajelor, dar este clar că cel mai probabil va fi un impact de 10-15% în totalul veniturilor dacă va fi adoptată această nouă reglementare.

Iar trimestrul de vară se anunță un trimestru record, săptămâna trecută Ryanair anunțând un număr de pasageri în creștere în septembrie față de anul trecut cu 9%, totalizând 17,4 milioane și un grad de încărcare același ca lunile anterioare de 94%.

Cotația Ryanair este în ultimele două luni într-o evoluție laterală cu un suport puternic la nivelul actual, unde avem și media de 200 de zile. Vom avea o ieșire din acest range cât de curând, poate odată cu prezentarea rezultatelor financiare din 6 noiembrie, rezultate care probabil vor fi excelente și pot duce cotația spre linia de trend de la 18 euro per acțiune. Așadar, o intrare acum la 15,50 euro per acțiune cu un stop loss la 15 euro pare o idee bună.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares