Press "Enter" to skip to content

Moving Out – Recenzie

/* custom css */
.td_uid_35_5ea95b0e74efc_rand.td-a-rec-img {
text-align: left;
}
.td_uid_35_5ea95b0e74efc_rand.td-a-rec-img img {
margin: 0 auto 0 0;
}

“Ai fi zis că cel mai amuzant multiplayer co-op de jucat cu prietenii pe canapea este unul în care faceți echipă să mutați o canapea? ”

Gen: Simulator, “Couch Co-Op!”

Lansare: 28 aprilie 2020

Studio: SMG Studio, DEVM Games

Distribuitor: Activision-Blizard România, Team17

Platforme: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, PC (Steam), Mac

Clasificare: A.G.

Sinopsis:

Moving Out este un simulator de mutare, bazat pe regulile fizicii, care aduce o nouă semnificație “couch co-op!”!

Recenzie:

Ai fi zis că cel mai amuzant multiplayer co-op de jucat cu prietenii pe canapea este unul în care faceți echipă să mutați o canapea? Moving Out reîmprospătează conceptul de co-op local folosindu-se de un umor isteric generat atât de personajele viu-colorate dar și mai ales de situațiile din gameplay. Imaginează-ți cum ar fi să vrei atât de repede să te muți încât să chemi o echipă atât de entuziasmată că îți doboară ușa de la intrare și îți aruncă mobila pe geam (spărgându-l) direct în camioneta pentru mutări. Altfel nu știu cum să descriu simulatorul de mutări Moving Out.

Am jucat varianta de PS4 dar am încercat și demo-ul de pe Steam, dar pe ambele platforme jocul se simte mult mai bine cu un controller. Cu un sentiment de realism, pentru a apuca și ține obiectele pe care le ai de mutat trebuie să ții apăsat pe trăgaciul gamepad-ului. Unele obiecte sunt ușoare și pot fi aruncate cu ajutorul altui buton, când vei dori să câștigi timp azvârlindu-le pe fereastră. Însă orice nivel are și obiecte care te îngreunează și pe deasupra ocupă loc semnificativ în camion. Pentru a vizualiza mai repede lucrurile ce trebuie mutate și pentru a le diferenția de cele inutile, un buton ți le evidențiază.

Care-i obiectivul principal al fiecărui nivel? Să aduci toate obiectele de pe listă din clădire în mașină în cel mai scurt timp posibil. Distracția constă în faptul că rareori e la fel de simplu ca și cum te-ai deplasa din punctul A în B. Între A și B sunt holuri înguste, uși, alte piese de mobilier pe care le faci țăndări pe drum. Mutatul lucrurilor devine un adevărat puzzle, nu numai o cursă cu obstacole contra-cronometru, pe măsură ce nivelele devin din ce în ce mai complexe: fantome de care trebuie să te ferești, porci pe care trebuie să-i prinzi în noroiul alunecos, mașinile care te pot călca, uși sau ventilatoare acționate de un mâner și multe, multe alte situații care merită descoperite fără spoiler.

Fiecare nivel este unic în felul său și merită rejucat pentru obiectivele bonus, care uneori se bat cap în cap și nu pot fi realizate din același playthrough. Mai ales că respectivele obiective secundare sunt dezvăluite atunci când termini prima oară nivelul. Obiectivele pot însemna să aduci în mașină un obiect anume care nu e pe listă sau să spargi (sau nu!) toate geamurile din casa clientului. Indiferent de obiectivele secundare, fiecare nivel are un timp limită împărțit în trei praguri cu medalii de la aur la bronz.

Pe parcurs deblochezi și personaje noi, care sunt prezentate drept colegi noi în companie. Personajul cu care joci este editabil oricând, de la culori și pălăriuțe până la stilul de dans. Îl poți pune inclusiv în scaun cu rotile, demonstrând că Smooth Moves nu fac discriminări și angajează și persoane cu handicap care sunt încurajate să pună osul la treabă atâta timp cât au brațe puternice.

Îndeplinirea unui obiectiv bonus îți aduce un token, iar la câte un prag anume de jetoane strânse ți se deblochează un nivel Arcade, care este o provocare mai intensă într-o lume virtuală care de obicei presupune livrarea unui singur obiect greu pe parcursul unui traseu cu obstacole difcile, devenind mai degrabă un joc de platforming. În aceeași manieră, medaliile de aur deblochează niște nivele speciale numite amintiri, prezentate sub forma unor casete VHS care îți arată fapte eroice din istoria companiei. La rândul lor aceste nivele sunt scurte și dinamice, care mai de care mai ridicole, dar aici intră și câteva dintre nivelele narative ale campaniei.

Da! Jocul acesta are și o poveste! Ceva la care nu mă așteptam, fiindcă nu m-am uitat la trailer, care nici el nu-ți spune explicit asta. După un număr de nivele am fost plăcut surprins să văd că există și o narațiune. Mă mulțumeam inițial că poantele de dinainte și după nivele, care sunt de-a dreptul ridicole, pline de ironie. După ce dezvălui un mister care se întinde pe câteva nivele, totul ia proporții tot mai… caraghioase.

Între misiuni te deplasezi în camion pe harta orașului Packmore, un orășel în care aparent lumea se mută într-una. Poți reaccesa tutorial-ul sau orice altă casă pentru a încerca un record nou de timp. Nivelele Arcade și Memories sunt accesibile tot parcând la clădirea aferentă fiecăruia. Amintirile sunt într-o clădire de închirieri de casete VHS, ceea ce ajută la atmosfera anilor ’80 pe care o întreține jocul încă de la început. Chiar și specificul poveștii mi se pare ceva inspirat din acea perioadă. Evident, pe hartă poți ciocni mașinile și alte obiecte după bunul plac. Nimic nu se strică în Packmore, sau dacă le spargi clienților televizoarele oricum nu se plâng.

În locul clasicelor grade de dificultate, Moving Out propune Assist Mode. Înainte să încarci jocul poți umba în Assist Mode, unde poți bifa ce anume ai nevoie să fie mai ușor. Timpul limită poate fi crescut pentru toate categoriile de medalii. Obiectele menite pentru a fi ținute de doi jucători sau târâte de unul singur pot deveni mai ușoare. De asemeni, dificultatea obstacolelor poate fi și ea redusă. Există o bifă care face ca obiectele aduse în camion să dispară pur și simplu pentru a nu îți mai bate capul pentru a le găsi loc înauntru (ca sfat, aduci întâi mobila mai grea iar peste ea pot fi aruncate obiectele mai mici). Evident, există și posibilitatea de a da skip unui nivel care îți dă prea mult de furcă. Din submeniul Assist Mode poți bifa una sau toate cinci dintre aceste opțiuni, în funcție de preferințe. Eu de exemplu am preferat să am mai mult timp mai ales pentru a explora spațiile în voie, pentru a îndeplini obiective bonus și pentru a face capturi de ecran.

Alte opțiuni de comoditate îți permit ca în loc să ții apăsat pe buton când cari un obiect sau când vrei să-l arunci, să fie nevoie să apeși o singură dată. Moving Out este astfel proiectat să fie o experiență plăcută pentru toată lumea și mai ales accesibil. Cred că este un joc cu care îi poți ademeni și pe non-gameri sau jucătorii casual dintr-o clipită, fiind ușor de înțeles, singura dificultate care necesită puțină obișnuință stă în fizica jocului, care îți face personajul mai greu de controlat când ridică obiecte mai grele. Dar tocmai de asta și este atât de amuzant jocul, mai ales în multiplayer. Mai sunt convis și de potențialul suculent pentru live-streaming, în care vom vedea diverse metode creative de a scoate din casă canapele cât mai iute.

Este de la sine înțeles ce grad ridicat de rejucabilitate are Moving Out, fie că te joci singur sau cu prietenii. De fapt, are un grad de 111% conform unui trofeu care spune că poți completa jocul la acest procent. Cred că se referă inclusiv la consolele ascunse prin nivele pentru care există un trofeu dacă le colecționezi pe toate. Cu tot cu trofee/achievements, jocul gâdilă micul OCD-ist din tine. Cred că o face deja din conceptul în sine de a strânge totul de pe o listă și aruncat într-o mașină. Rejucabiltatea nu se referă numai la recorduri noi de timp în sine, ci creativitatea la care te supune respectivul timp limită care te face să te gândești la cum să schimbi de data asta ordinea în care duci lucrurile la mașină, trase cel mai eficient și alte metode mai creative a transporta obiectele.

N-am mai râs copios la un joc de nici nu mai știu când și îmi dau seama că aveam sincer nevoie de acest joc în perioada actuală. Mi-a amintit cumva și de copilărie, când jucam și alte jocuri care mă provocau sa reiau anumite nivele pentru a încerca să le termin în feluri mai creative și în timpi mai scurți. Își aduce aminte cineva de Neighbours from Hell?

Nu este deloc scump pentru rejucabilitatea și porțiile de râs pe care le oferă așa că merită cumpărat de proaspăt dacă simți că ți se potrivește. Poate fi o provocare pentru tine și apoi jocul ideal de adus prietenii acasă. Îmi pare rău că nu am mai multe cotrollere.

Moving Out îl găsiți din 28 aprilie în format digital pe PlayStation 4 via PlayStation Store, PC via Steam, Xbox One via Microsoft Store, Nintendo Switch via eShop și Mac via App Store. În format retail va fi disponibil în scurt timp în România.

Mulțumim Activision-Blizzard România

Articol preluat de pe movienews.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares