Patapon 2 Remastered – Recenzie

Lansare: 30 ianuarie 2020

Studio: JAPANStudio

Distribuitor: Sony Interactive Entertainment

Platforme: Playstation 4

Naufragiați pe un tărâm nou și ciudat, Patapons depinde de tine, the Mighty One, pentru a-i conduce în siguranță prin această nouă aventură plină de peripeții.

Versiunea Remastered pentru Patapon 2 aduce rezoluție nativă 4K pe PlayStation 4 Pro și HD pe PlayStation 4.

Să ne înțelegem: sunt conștient că sunt un afon cu actele în regulă, doar că am uneori tendința să încerc să văd dacă între timp mi-a crescut vreo ureche muzicală folosindu-mă de jocuri ritmice ca Patapon. Îmi este adesea ciudă pe oamenii care știu să se sincronizeze cu muzica. Mă uit la ei după un geam antifonat cum se bucură de această lume inaccesibilă pentru mine. Nu e ca și cum nu încerc deloc, pur și simplu cântatul sau dansatul sunt antonime cu mine. Mă mulțumesc să scriu despre artă, bănuiesc…

La sfârșitul lunii anterioare a fost lansat Patapon 2 Remastered, o variantă 4K a unui joc din 2008 de pe PSP despre care credeam pe atunci că e un fel de Lemmings cu alt stil grafic. Jocurile Patapon s-au aflat printre bijuteriile iubitei console portabile, iar ca deținător actual de PS4 e o ocazie bună să încerc într-un sfârșit și această serie emblematică PlayStation-ului. „Ey, cât de greu poate sa-mi fie să mențin ritmul unor tobe?” am spus eu gata să apăs New Game. „Ha Ha Ha” au spus pataponii din decorul meniului.

Fiecărui buton de pe controller-ul Dualshock 4 îi corespunde o tobă cu o anumită notă. Măsurile au câte patru bătăi, iar diversele combinații încurajează armata ta de pataponi să avanseze pe ecran și să execute anumite acțiuni, cel mai important fiind atunci când ai de a face cu bossii.

Iubeai cutscene-urile peste care nu poți sări de pe PSP și ți se pare atât de păcat că în 2020 toți designerii de jocuri implementează opțiunea de a da skip unui cutscene în caz ca l-ai mai văzut deja de câteva ori (sau nu te interesează povestea)? Ai noroc, fiindcă în cazul lui Patapon 2 desginerii au depus eforturi să prezerve imposibilitatea de a sări peste cutscenes, și mai ales grafica lor din 2008 pentru a te bucura de calitatea video a PSP-ului întinsă pe un ecran 4K înainte de a uita cu totul de video-urile de atunci.

De la un uriaș ca Blizzard am de exemplu alte pretenții în cazul lui WarCraft III Reforged, scos tot la finele lui ianuarie, care pe lângă alte lipsuri, în materie de cutscene-uri nu arată așa cum ne așteptam. Nu ar fi fost prea plictisitor să revăd același cutscene de început de joc atunci când reluam jocul ca New Game, dacă ar fi fost remasterizat la fel de bine cum arată în gameplay. Căci în schimb da, pe parcursul nivelurilor grafica este o încântare pentru ochii fani ai 2D-ului redat fluid. Culorile vibrante sunt clare și nimic nu se confundă cu fundalul.

De ce a trebuit să reiau jocul de la început de mai multe ori? Deoarece nu se salvează automat odată ce îți creezi profilul și semnezi contractul de Almighty One. Trebuie să treci întâi de tutorial pentru asta. Iar eu am tot revenit la tutorial fiindcă oricât de mult am încercat să bat tobele în sincron cu indicatorul de pe ecran și cu ritmul simplu pe care îl auzeam, comenzile de pe controller au fost luate diferit. Sunt convins că sunt afon, dar vreau să fiu lăsat să încerc de câte ori vreau, însă după două încercări nereușite rulează un video explicativ peste care, ai ghicit, nu poți trece. Devine obositor să revezi același video așa că preferam să revin în joc altă dată și să caut mai multe despre joc.

Aparent nu numai că nu sunt singurul afon, ci nu e numai asta problema. Pe anumite forumuri s-au raportat erori de sincronizare între comenzile de pe controller și cerințele jocului. Iar alții care știu să asculte au sesizat că nu mereu chenarul alb care ar trebui să îți indice ritmul este în sincron cu sunetul. Mai ușor ar fi să te folosești de o pereche de căști și să ignori indicațiile de pe ecran. Aceasta este o problemă care nu se petrece cu toate PS4-urile sau controller-ul aferent.

Așa că uneori pataponii meu au mărșăluit în acțiune cu mare avânt și chiote, dar de multe ori s-au și împotmolit sau au pierit. Alții nu s-au plâns prea tare de lag-ul input-ului, s-au adaptat ușor, însă dacă nu dispui de răbdare oțelită ar putea să îți creeze un disconfort semnificativ.

Altfel, misiunile sunt cât se poate de variate și nu ai cum să te plictisești. Anumite boss fight-uri sunt destul de creativ gândite, cum ar fi cel cu mâna lui Pharamatara care îți azvârle pataponii. Este într-adevăr satisfăcători să prinzi ritmul și să folosești combinații de comenzi de atac și apărare. Asta când te adaptezi lag-ului. La efectele combinațiilor se adaugă și micile elemente de RPG. Pataponii pot fi personalizați cu diverse iteme pe care le poți obține inclusiv rejucând misiunile anterioare, echipându-ți armata cu obiecte de level mare.

Dacă am rămas cu ceva din Patapon 2 este muzica extrem de contagioasă, care îți rămâne în minte după un singur minut de ascultare. Îi înțeleg pe micii pataponi cât de motivați sunt să facă treabă.

Patapon 2 Remastered se adresează mai degrabă fanilor nostalgici ai vechilor jocuri de pe PSP. Nu aduce suficiente lucruri noi pentru a atrage fani noi, ba chiar renunță la câteva, cum ar fi multiplayer-ul. Impresia pe care mi-a lăsat-o a fost de remasterizare realizată oarecum în grabă pentru care ar merita să aștepți niște eventuale patch-uri și/sau o reducere.

Patapon 2 Remastered îl găsiți din 30 ianuarie în format digital în PlayStation Store.

Mulțumim PlayStation România