Contra: Rogue Corps – Recenzie

“Începând cu o notă pozitivă, personajele foarte interesante și diferite între ele, se pot folosi la alegere în funcție de misiunile pe care trebuie să le faci, iar în online este la început amuzant de jucat cu ele, dar pe parcurs devine repetitiv și oarecum monoton.”

Gen: Acțiune, Run and Gun

Lansare: 24 septembrie 2019

Studio: Konami

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

Clasificare: AP-15

La caţiva ani după evenimentele din Alien Wars, Contra: Rogue Corps prezintă povestea unui grup de foşti militari care se ocupă cu vânătoarea de recompense şi căutarea de comori în Damned City. Pentru a supravieţui, jucătorii trebuie să dea dovadă de reacţii rapide şi să folosească arme puternice şi ocazionale augmentări cibernetice şi de organe. Jucătorii vor îndeplini misiuni în campanii PVE, adunând resurse şi upgradându-şi armele pentru a rămâne în viaţă în Damned City. Dacă nu găseşti nicio soluţie… cere ajutorul unui prieten şi eliminaţi inamicii impreună în modurile multiplayer online şi local!

Anul acesta a fost unul de sărbătoare pentru fanii jocurilor de tip run and gun, sau a francizei Contra, căci Contra Anniversary Collection a readus pe ecranele televizoarelor/monitoarelor prin PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, PC, titlurile clasice: Contra, Super Contra, Super C, Contra III: The Alien Wars, Operation C, Contra Hard Corps, Super Probotector Alien Rebels și Probotector plus o carte în format digital cu imagini artistice din serie plus interviuri cu cei implicați în producție.

Genul run and gun și street fighting au avut o perioadă când erau foarte populare, multe dintre ele debutând pe jocurile Arcade apoi ajungând pe console sau PC, iar Contra este una dintre seriile care au contribuit la conturarea acestor genuri.

Am crezut că seria Contra se va opri cu această colecție aniversară, dar câteva luni mai târziu de la lansarea ei, aveam să primim o surpriză de la Konami cu titlul Contra: Rogue Corps. N-am stat mult pe gânduri și l-am instalat pe PS4 Pro să vedem ce surprize ascunde.

Povestea

Printr-o combinație interesantă de imagini și animații aflăm despre Alien Wars care a răvășit planeta într-un război pe viața și pe moarte cu extratereștrii, iar după o perioadă lungă de timp atenția se concentrează pe Damned City unde vânătoarea continuă de data asta pentru recompense și comori, dar și pentru supraviețuire.

E timpul să intre în acțiune o gașcă de vânători care vor porni într-o aventură care îi va întări și vor avea acces la arme puternice și modificări cibernetice menite să le crească puterile. Pe lângă fortărețe și zone pline de inamici care mai de care mai puternici sau mai ușor de ucis, nu lipsesc acei boși care trebuiesc abordați în anumite maniere pentru a fi eliminați.

Capătul poveștii îi va reuni pe acești vânători care vor descoperi și interveni într-o situație de care se leagă soarta orașului și putem zice și al omenirii. Totul depinde de ei.

Obișnuit cu stilul de gameplay de care am pomenit mai sus – gun and run – Rogue Corps avea să vină cu ceva ușor diferit care, după părerea mea, ar fi mai degrabă pe placul jucătorilor care nu cunosc franciza și stilul, căci pentru veterani schimbarea perspectivei și a controlului personajului în sine are să pună unele probleme sau, pur și simplu să nu fie agreate.

Perspectiva este, de această dată, de deasupra personajului, iar camera se rotește la 360 grade. Nu ar fi rău dacă controlul nu era greoi și anume atunci când tragi poți roti personajul pentru a ataca pe o rază mai mare în jurul său. Problema constă în improbabilitatea de a reuși să țintești inamicul pe care vrei tu din prima forțându-te să apelezi la metoda Rambo sau a furtunului cu apă – să împrăștii gloanțele într-o zonă mai mare unde se află inamicul. Lucrurile se complică și atunci când alegi personajele care au ca foc primar o armă laser. Printr-o combinație de butoane poți face ca acele atacuri să se desfășoare mai încet, dar acest gen de joc cere ca personajul să fie într-o continuă mișcare. Așadar, poți să te miști mai încet să ai o oarecare exactitate în țintă, dar vei fi vulnerabil atacurilor inamicilor. Combinații de butoane pot declașa anumite atacuri bonus, iar butoanelor de direcție le poți atașa anumite taunt-uri pe care să le folosești când joci în co-op sau online.

Cel mai interesant element introdus este că armele au acum nevoie de perioade de reîncărcare, ceea ce înseamnă că nu mai poți parcurge trasee cu butonul de foc apăsat. Odată ce ai consumat puterea de foc a unei arme trebuie să comuți imediat pe cealaltă pentru a exista o continuetate în puterea de foc. Bineînțeles, pe parcursul jocului, prin upgrade-uri la arme și implanturi cibernetice vei crește abilitățile, vei debloca atacuri bonus sau mări bara de viață.

Butoaie, lăzi, mașini sau alte obiecte din decor pot fi distruse și aduc bani sau bonusuri și personajul poate și să sară, iar Damned City este destul de spațios și segmentat în mai multe zone care trebuiesc parcurse – zone care pot fi luate și pe post de niveluri. În Damned City este o Base Camp unde sunt cele patru personaje pe care le alegi în misiuni și de unde se pot cumpăra și vinde obiecte arme și implanturi. Tot de acolo putem intra în online sau căuta prieteni cu care să parcurgem jocul și bineînțeles locul de unde putem continua misiunile, care pot fi formate din mai multe zone, iar unele sunt și contra-timp. Damned City nu pot să spun că e prea pitoresc când vine vorba de diversitate și culori, dar are acea atmosferă întunecată cu nuanțe cibernetice care te atrage să afli mai multe (la Bloodborne a funcționat).

Cele patru personaje, dintre care poți alege sunt Ms. Harakiri – o asasină specializată în infiltrare și furișat care are ca armă principală Katana, Kaiser – personaj cu care și începe jocul până se ajungă la bază, are un braț robotic care se tranformă într-o armă necruțătoare și e specializat pe lupta brută, Hungry Beast – este un panda cibernetic căruia i s-a introdus creierul unui om de știință și-i place să arunce chestii în aer și… karaoke, iar Gentleman – este un alien pet crescut de oameni cu membre cibernetice mortale. O avem, de asemenea și pe Aero Captain, care nu este personaj jucabil, dar care îi ține laolaltă pe ceilalți și se ocupă cu transportul lor unde este nevoie.

Inamicii sunt într-un număr destul de mare și deobicei apar mai mulți de același gen și nu lipsesc nici boșii care necesită mai mult timp pentru a fi doborâți. Tactica va face întotdeauna diferența, dar problema se pune atunci când vei fi ucis de acesta, fiind necesar să reiei de la început întregul nivel și să-l parcurgi iarăși cu tot cu inamicii aferenți.

Armele – simbolul seriei Contra – nu sunt în număr mare, dar upgrade-urile le fac să fie mereu în atenția jucătorilor. Lasere, grenade, rachete, ploaie de gloanțe în tandem cu atacurile bonus, care și acestea sunt de mai multe feluri, aduc adevărate masacre pe ecran, iar inamicii n-au practic nicio șansă. Există destule situații în care ecranul se aglomerează cu foarte mulți inamici și trebuie să-ți plănuiești bine atacurile, căci, la un moment dat o să te enerveze la culme acele recharger-uri care apar când ți-e lumea mai dragă. Efectele anumitor atacuri bonus aruncă inamicii cu fața în ecranul jucătorilor sau îi aruncă în aer făcându-i terci, iar uneori trebuie să folosești combinația jump and fire (a nu se confunda cu rocket jump 😛 ).

Pe lângă modul single player, poți lua lângă tine un prieten în Couch Co-op, sau poți căuta alți jucători online atât public cât și în meciuri private.

Pornind de la noua perspectivă, a cărei camere se poziționează câteodată cam aiurea, la gameplay-ul care a păstrat elemente din dinamismul francizei și până la grafica nu tocmai colorată și muzica nebună cu efectele speciale sonore destul de standard, ca un total, rezultatul nu e tocmai “roz”.

Controlul ghidează și perspectiva, iar când camerele nu răspund cum trebuie, personajul nu are o țintă sigură și nici nu poți ține apăsat pe foc continuu din cauza recharge-urilor armelor/combo-urilor, intervine câteodată frustrarea, iar grafica și sunetul nu sunt atât de bune încât să ajute să treci totul cu vederea.

Tehnic, din nefericire, are mai multe probleme decât lucruri pozitive de scos în evidență și influențează și gameplay-ul în sine, care nu e fluent; nu e cel cu care ne-a obișnuit franciza și pun pariu că e deranjant și pentru cei care nu sunt familiarizați cu ea. Konami a încercat să coacă ceva, dar aluatul nu l-a prea ajutat. Din nefericire nu e o chestie care să spui că va fi rezolvată prin patch-uri sau update-uri, pentru că se observă că așa a fost gândit să fie și personal nu m-a atras.

Nu am întâlnit bug-uri, frame drops sau lucruri greșite d.p.d.v. tehnic, măcar atât, dar la ce folos când era loc de mult mai bine la acest capitol.

Începând cu o notă pozitivă, personajele foarte interesante și diferite între ele, se pot folosi la alegere în funcție de misiunile pe care trebuie să le faci, iar în online este la început amuzant de jucat cu ele, dar pe parcurs devine repetitiv și oarecum monoton. Cut scene-urile sunt drăguțe, realizate destul de artsy old school, dar din păcate și ele sunt destul de rare.

Gameplay-ul nu ar fi rău dacă ar fi avut o continuetate, dar recharge-urile alea ar fi putut fi scoase fără a complica mai mult decât trebuie jucabilitatea. Pe picior de fugă mereu, uneori masacrul e ceea ce știm din serie, cu inamici zburând peste tot și explozii, dar vor deveni repetitive.

Nici la capitoul tehnic nu avem prea multă susținere, camerere fiind poziționate câteodată aiurea, iar controlul inexact te obligă să consumi mai multă muniție decât trebuie (atât cât îți dă voie recharge-ul).

Una peste alta, Contra: Rogue Corps nu l-aș integra în franciză dacă ar fi după mine, dar pe de altă parte, luat ca atare, ca un simplu joc run and gun, posibil să aibă priză la cei care vor să testeze acest gen. Mai bine se opreau la Contra Anniversary Collection pe care-l poți relua oricând la butonat de dragul nostalgiei.

#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item1 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra07-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item2 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra08-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item3 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra09-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item4 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra37-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item5 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra38-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item6 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra39-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item7 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra40-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}
#td_uid_35_5d9d9ef5682a5 .td-doubleSlider-2 .td-item8 {
background: url(https://movienews.ro/wp-content/uploads/2019/10/Contra41-80×60.jpg) 0 0 no-repeat;
}

Contra: Rogue Corps – îl găsiți din 24 septembrie în format retail pentru PlayStation 4, Xbox One și Nintendo Switch pe Gameshop și digital în PlayStation Store, Nintendo eShop și Microsoft/Xbox Store.