MARVEL’S SPIDER-MAN REVIEW

Spread the love

Daca vrei sa traiesti pe propria piele o poveste Spider-Man o vei putea face urmarind strict misiunile principale ale jocului evitand astfel actiunile suplimentare din Manhattan-ul celor de la Insomniac.
Cei de la Insomniac au insistat pe o poveste cat mai originala fara legaturi stricte cu filmele, desenele animate sau benzile desenate, povestea incepand la opt ani distanta dupa ce Peter Parker a devenit asa zisul Om Paianjen.

Faza introductiva dedicata lui Kingpin se dovedeste a fi o modalitate buna de a afla ce va aduce jocul in urmatoarele ore, in special in ceea ce priveste dusmanii.

Asa cum am observat in trecut, Insomniac Games au preluat stilul de lupta din seria Arkham, imbogatindu-l, pentru a da o identitate jocului, oferindu-i personajului o agilitate mai mare. Intrand intr-o zona plina de inamici vei putea incerca sa elimini o parte din ei fara a fi vazut sau poti intra direct in actiune, insa fii atent, deoarece poti fi depasit numeric.

Marvel's Spider-Man Review

Chiar si pe dificultate medie oponentii sunt capabili sa va puna in situatii provocatoare, bazandu-se pe prezenta diferitelor tipuri de bosi. In plus, fata de dusmanii normali, exista si altii care sunt echipati cu scut, pe care trebuie sa ii atacati din spate. Abordarea directa a inamicului nu functioneaza intotdeauna.

O scurta calatorie prin New York

Orice om care se plimba pe strazile din New York are la el bunuri de valoare fie el turist sau simplu localnic. Un tur al orasului este intotdeauna util. Imprastiate in tot orasul, vei gasi repere reale din Manhattan, cum ar fi Times Square sau Madison Square Garden. Fotografierea faimoaselor atractii este una dintre numeroasele activitati secundare, care te asteapta in lumea Spider-Man. Daca aveai impresia ca asta e tot, te inseli.

Pregateste-ti lansatorul de panza si porneste in capturarea porumbeilor prin intreg orasul pentru a ajuta un vechi prieten, colecteaza esantioane de aer pentru posturile de cercetare situate pe cladirile inalte din oras, vaneaza drone intr-un curs aerian, pune cap la cap dispozitivele ADN pentru a realiza conexiunea potrivita, vaneaza criminali si gaseste rucsacurile vechi ascunse de Spidey prin intreg orasul pentru a debloca noi costume.

De asemenea, punctele importante ale povestii sunt marcate de batalii cu bosi (unii dintre acestia fiind optionali si ii poti gasi doar in misiunile secundare ale jocului).

Abilitati

Vorbind despre abilitati, cel mai important lucru este swing-ul. La viteza mare, poti zbura de pe o cladire pe alta si te vei putea lega de masini si camioane. Mecanica jocului este super ‘pufoasa’ si foarte distractiva. Nu vei avea sansa sa folosesti arme de foc, principala arma a ta va fi panza si dispozitivele pe care le vei debloca avansand in nivel si colectand token-uri. Combinatia oscilanta a butoanelor cu modificari rapide ale directiei iti ofera o experienta de joc placuta. Nimeni nu se misca mai repede si mai elegant prin aer precum o vei face tu. In plus, jocul “Marvel Spider-Man” ofera un sistem versatil de imbunatatire a caracterului: cu un arbore tripartit de abilitati puteti spori atacurile de paianjen, punctele de viata sau de aparare.

Un lucru interesant pe care l-am remarcat este refacerea vietii. Aceasta nu se reface automat, este necesara realizarea mai multor combo-uri prin invingerea criminalilor iar cu o simpla apasare de buton punctele de viata iti vor creste, nemaifiind necesar intreruperea jocului si accesarea unui meniu secundar pentru a-ti spori viata. Un prim factor care influenteaza punctele de viata este nivelul. Cu cat vei avea un nivel mai mare cu atat si viata iti va creste.

Petrece doar cateva minute jucand Spider-Man pentru a realiza atentia pe care cei de la Insomniac Games o aloca pentru acest personaj. Incepe, evident, din fazele de miscare de pe o cladire pe alta, unde dezvoltatorii au creat un sistem de utilizare a paianjenilor, derivat in mod clar din Spider-Man 2, unul dintre titlurile din trecut, cel mai inspirat din acest punct de vedere. Spidey este capabil sa faca tot felul de acrobatii prin folosirea triggerului R2 in combinatie cu toate celelalte butoane si dureaza ceva timp pentru a fi invatate dar acest lucru poate oferi o multime de satisfactii in momentul in care te-ai obisnuit cu ele.

Secventele de web swinging sunt de-a dreptul grozave. Ce-i drept, iti va lua o perioada pana te acomodezi si dupa ce vei reusi sa deblochezi toate abilitatile deplasarea prin oras v-a deveni o adevarata placere si vei incepe sa uiti ca jocul iti pune la dispozitie asta ca metoda de fast-travel.

Video/Audio

La capitolul imagini, Insomniac ofera o grafica fantastica a Manhattanului (principalul oras unde se desfasoara intreaga actiune). Acestia pun accentul chiar si pe cele mai mici obiecte cum ar fi stalpi de iluminat, elemente stradale dar si cladiri, iar reflexiile de lumina din ferestre si balti ofera un ambient placut. Din punct de vedere tehnic, nu avem nimic de reprosat, Insomniac ne ofera o viziune clara asupra lumii jocurilor open-world, iar echipamentele si costumele lui Spidey (Spider-Man pentru amatori) cat si principalele caractere (Marry Jane, Otto Octavius, matusa May dar si altele) sunt definite ca la carte.

Versiunea Marvel a orasului este frumos reconstruita, cu elemente si cladiri importante precum Empire State Building, Statuia Libertatii si Central Park. Animatiile eroului Peter Parker, sunt excelente, si de aici reiese faptul ca producatorii au studiat indeaproape filmele cu Spider-Man atunci cand au reprodus miscarile acestuia.

In privinta partii audio a jocului am doar cuvinte de lauda. Ii putem reauzi vocea cunoscutului Yuri Lowenthal, interpretul vocii lui Peter Parker dar si a printului din jocul Prince of Persia: The Sands of Time, sau vocea Laurei Bailey interepreta lui Marry Jane care a facut parte din coloana sonora a unor jocuri renumite precum Uncharted: The Lost Legacy, Injustice 2, Batman si multe altele. Elementele sonore ambientale sunt frumos structurate, secventele de web swinging si momentele cheie din joc sunt acompaniate de portiuni muzicale de-a dreptul fantastice.

Acestea fiind zise, Spider-Man este un joc extrem de placut cu o gama diversificata de personaje si un sistem de lupta bine pus la punct care va va oferi ore si ore de actiune si divertisment. Este un joc pe care nu trebuie sa il ratezi si aproape una dintre cele mai bune realizari ale jocurilor cu super-eroi, pe care orice fan al Omului-Paianjen si-ar dori sa-l joace.

Parerile mele PRO pentru acest joc sunt urmatoarele: diverse activitati suplimentare si misiunile secundare pe care le ofera jocul, reproducerea la o clasa inalta a orasului Manhattan (oras foarte bine adaptat la universul Marvel), caracterul este foarte fluid atat in miscare libera cat si in lupte, grafica si coloana sonora excelenta de la inceputul jocului pana la sfarsit. Iar cele CONTRA: se putea insista mai mult pe bosi, secvente cinematice care fragmenteaza in anumite perioade actiunea si unele mici imprecizii tehnice.

Spread the love

Articol preluat de pe wasd.ro